Stowarzyszenie
Stowarzyszenie Otwórzcie Drzwi

Wycieczki Centrum Seniora

Początek kwietnia był dla nas czasem szczególnym. Nie dość, że zainicjowaliśmy istnienie projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Otwórzcie Drzwi to również wspólnie celebrowaliśmy okres świąteczny. Była to też okazja do tego, by w miłej atmosferze poznać się i wymienić ze sobą kilka słów.

W kolejnym miesiącu staraliśmy się korzystać z dobrej pogody i wybraliśmy się do ogrodu botanicznego. Wspólnie podziwialiśmy budzącą się do życia przyrodę i celebrowaliśmy czas razem spędzony. Często naszym wyjściom z ośrodka towarzyszy wizyta w pobliskiej kawiarni, tak też było i tym razem. Przy rozgrzewającej herbacie dzieliliśmy się wrażeniami z wizyty w ogrodzie.

W czerwcu wybraliśmy się na Wzgórze Wawelskie. W ogrodach wawelskich podziwialiśmy rzeźby Beksińskiego. Zrobiły na nas ogromne wrażenie, szczególnie monumentalny Hamlet przykuł naszą uwagę. Trafiliśmy na piękną pogodę, co sprawiło, że mieliśmy ochotę spędzić jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu.

W okresie wakacyjnym z uwagi na występujące upały często zostawaliśmy w ośrodku i dbaliśmy o dobre nawodnienie organizmu. W tym czasie braliśmy udział w wielu ciekawych zajęciach oferowanych przez terapeutów z naszego ośrodka, mogliśmy też korzystać z konsultacji indywidualnych z geriatrą, pielęgniarką, psychologiem, dietetykiem oraz fizjoterapeutą.

W sierpniu nadal towarzyszyły nam duże upały i postanowiliśmy wybrać się do zaprzyjaźnionej z nami restauracji Młyńskie Danie gdzie delektowaliśmy się znakomitymi daniami kuchni polskiej. Grupa kulinarna odetchnęła z ulgą ponieważ nie musiała spędzać czasu w nagrzanej kuchni przy i tak wysokiej temperaturze.

Korzystając z faktu kilkudniowego ochłodzenia wybraliśmy się do Muzeum Narodowego aby podziwiać wystawę „Matejko. Malarz i historia”. Zapoznaliśmy się zarówno z historią życia Matejki, jak i jego twórczością do której zalicza się nie tylko obrazy ale także np. projekty ubrań czy rekwizyty teatralne.

Sugerując się pozytywnymi opiniami kolegów i koleżanek z projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej i my postanowiliśmy wybrać się na wystawę w Nowej Hucie zatytułowaną „Trzepaki, Reksio, Atari”. Była to dla nas bardzo sentymentalna wycieczka, wiele rekwizytów tam prezentowanych przywołało nieraz bardzo pozytywne wspomnienia.

Ponadto wybraliśmy się również do samego serca Krakowa- Muzeum Sukiennice. Zobaczyliśmy najwybitniejsze działa polskich malarzy a z tarasu podziwialiśmy wspaniały widok na krakowski Rynek.

1 września w Krakowie odbyło się bardzo ważne wydarzenie dla Seniorów z całej Polski na które przyjechali również Seniorzy z innych państw europejskich. Na początku uroczystości Seniorom zostały przekazane klucze do miasta. Park Jordana wypełnił się po brzegi. Było mnóstwo stoisk na których można było skorzystać m.in. z darmowego badania słuchu, pomiaru cukru czy porad specjalistów z innych dziedzin. Dodatkowo nieopodal rozłożona została strefa gastronomiczna. Z uwagi na piękną pogodę postanowiliśmy pójść na długi spacer i pyszne lody.

We wrześniu wybraliśmy się również do Muzeum Narodowego Pałac Biskupa Erazma Ciołka. Podziwialiśmy tam sztukę dawnej Polski oraz sztukę cerkiewną z okresu średniowiecznej i nowożytnej Polski. Mieliśmy okazję zobaczyć sławną figurę Matki Boskiej z Dzieciątkiem z kościoła w Krużlowej Wyżnej datowanej na rok około 1410.

Ponownie wybraliśmy się do Młyńskiego Dania gdzie zajadaliśmy się krokietami z barszczem.

Piękna pogoda sprzyjała wyjściom z ośrodka, postanowiliśmy się wybrać do niedawno zrewitalizowanego sztucznego zalewu Zakrzówek. Z góry podziwialiśmy piękne widoki, zeszliśmy również na dół gdzie była okazja by się nieco ochłodzić mocząc sobie stopy w jednym z akwenów.

Końcem września wybraliśmy się również do oddziału Muzeum Narodowego w Krakowie, w którym nie mieliśmy jeszcze okazji gościć. Mowa o Muzeum Emeryka Hutten-Czapskiego. Zachwyciły nas przepiękne wnętrza pałacu, jak również wystawy numizmatyki oraz starych druków i rękopisów.